Tiedote suunnittelukilpailusta Hauralan asukasyhdistyksen jäsenille

8 lokakuun, 2017 Pääkäyttäjä No comments exist

Hyvä Hauralan asukasyhdistyksen jäsen,

Lempäälän kunta haluaa tiedottaa alueen asukkaita osoitteessa Hauralantie 38 alkavasta suunnittelukilpailusta, jossa etsitään ratkaisutapaa entisten Kiinteistö Oy Sirkkavuoren purettujen rivitalorakennusten tontille. Kunta järjestää suunnittelukilpailun lokakuusta 2017 alkaen. Suunnittelukilpailun voittajan kanssa aletaan tehdä asemakaavan muutosta kumppanuuskaavoituksella. Olette alueen asukkaina osallisina asemakaavan muutoksessa, ja teitä tullaan tiedottamaan hankkeen etenemisestä.

Kilpailun aikana ympäristössä voi liikkua kilpailuun osallistuvia. Lempäälän kunta teettää puretulla tontilla sekä viheralueella lähiaikoina rakennettavuusselvitykseen liittyviä maastotutkimustöitä tulevan rakentamisen ja mahdollisen viheralueen uuden kevyen liikenteen yhteyden lähtötiedoiksi. Rakentaminen ja mahdolliset uudet kevyen liikenteen yhteydet käsitellään asemakaavan muutoksessa, joka tulee vastaisuudessa julkisesti nähtäville ja kuntalaisten kommentoitavaksi. Rakentaminen voi alkaa vasta asemakaavan hyväksymisen jälkeen. Pyrimme parhaamme mukaan pitämään teidät ajan tasalla hankkeen aikana.

Alla tiedote kilpailusta:

Maisemarannan suunnittelukilpailulla uudenlaisia asumisratkaisuja Lempäälän Hauralaan

Lempäälän Hauralaan kauniin vesistön äärelle halutaan suunnitella rohkeita tulevaisuuden asumisratkaisuja. Lempäälän kunta järjestää Maisemarannan suunnittelukilpailun, jossa haetaan yhteistyötahoa kumppanuuskaavoitushankkeeseen.

Kilpailun tavoitteena on löytää uusia ideoita ympäristöystävälliseen ja monipuoliseen vuokra- sekä omistusasumiseen eri ikäisille. Suunnitelmien arvioinnissa painotetaan uusia arjen hyvinvointia tukevia innovaatioita sekä huomioidaan hankkeen muodostama hiilijalanjälki.

Kilpailualueen toteuttaminen vaatii asemakaavan muutoksen. Muutos valmistellaan Lempäälän kunnan ja valitun toimijan yhteistyönä ns. kumppanuuskaavoituksena vuosien 2018­–2019 aikana. Kilpailualueen rakentaminen on tarkoitus aloittaa arviolta vuonna 2020 edellyttäen, ettei laadittavasta asemakaavan muutoksesta valiteta.

Kilpailu on tarkoitettu toimijoille, joilla on mahdollisuus hankekokonaisuuden rakentamiseen yhtenä kokonaisuutena annetun aikataulun mukaisesti. Kilpailuun ilmoittaudutaan toimittamalla konseptisuunnitelmat 15.12.2017 mennessä.

Ilmoittautumisohjeet julkaistaan kunnan verkkosivuilla: http://www.lempaala.fi/palvelut/asuminen-rakentaminen-ja-ymparisto/kaavoitus/hauralan-maisemarannan-kilpailu/

Ystävällisin ja rakentavin terveisin

kaavoitusarkkitehti